Креативне мислення як основа державницького менеджменту

Креативне мислення як основа державницького менеджменту

Під такою назвою для керівників підприємств та організацій Держрезерву відбувся тренінг, метою якого було обговорення підходів до розробки планів розвитку на 3-5 років, пошук шляхів виконання поставлених завдань, обмін досвідом та активізація творчого потенціалу.

У ролі тренера виступила генеральний директор ДО «Комбінат «Дніпро» Наталя Матусевич, на думку якої креативність у роботі проявляється у нестандартному й успішному подоланні труднощів часто з обмеженим набором інструментів та ресурсів. Учасники із зацікавленням слухали її розповідь про метод креативної стратегії Уолта Діснея та взяли участь у інтерактивній грі.  

 Основоположним принципом креативної стратегії Уолта Діснея є виділення трьох позицій мислення - це позиції «Мрійник», «Реаліст» і «Критик». Справа в тому, що у людини ці позиції завжди змішані, а за допомогою цілеспрямованого їх виокремлення можна максимально реалізувати притаманні їм можливості незалежно один від одного. Для ефективної роботи за цим методом була створена відповідна обстановка для кожної з трьох ролей. Тож мріяли учасники у світлій кімнаті з м’якими кріслами, а критикували у холодній запиленій старій бібліотеці.

Директори розділились на три команди за напрямками діяльності: нафтові бази, елеватори та хлібні бази, склади й холодильники. Завданням «Мрійника» було пофантазувати і представити максимальну кількість  ідей розвитку підприємства на наступні тридцять років. Сміливі й, здавалося навіть недосяжні, ідеї учасники зобразили у вигляді плакатів.

Наступним кроком гри було перевтілення у «Реаліста». Кожна команда розглянула дев’ять структурних блоків бізнес-моделі за матрицею Остервальдера, що дозволило просто і наочно описати й уявити діяльність організації на одній сторінці.

 У ході тренінгу про аспекти стратегічного планування з практичної точки зору розповіла Ольга Спіркіна, заступник директора з фінансової діяльності ДП «Комбінат «Салют. Під час діалогу учасники обговорили послідовність основних процесів планування, вимоги, SWOT-аналіз, види стратегій, визначення пріоритетів та цілей, розробку фінансового плану, моніторинг показників.

На останній сесії під керівництвом генерального директора ДП «Хлібна база №76» Олега Пікарського директори презентували критичні висновки через презентації SWOT-аналізу кожного з відпрацьованих на тренінгу проектів.

Як зауважили керівники, методи тренінгу допомагають у пошуку нестандартних рішень, здатних вивести підприємство із стагнації і відкрити нові можливості. Сподіваємося, що таке навчання, що опирається на досвіді, дасть можливість учасникам застосувати нову інформацію і у практичній площині.